Moltes nits al teatre, assajant, repassant el text, comprovant els focus, aconsellant als actors més joves…. i comentant l’impacte del cartell de la temporada. Si més no els primers dies. I és que cada Passió té el seu estil, també en això. A Ulldecona es decanten per un estil fotogràfic molt actual; a Olesa ja fa anys que van optar per fer dels cartells una obra d’art; Esparreguera ha confiat en Olivier Grau els darrers 10 anys; i a Cervera tornen a encomanar-se al cerverí Xavier Miret Paredes.
La dissenyadora gràfica Núria Itarte, d’Ulldecona, , mostra un estil diferent a la resta de Passions, amb una fotografia de Jesús treballant al taller del seu pare i amb els focus del teatre al darrera, element que dóna a entendre que Jesús està treballant en els nous decorats de La Passió que, aquest any, estrena text.
“Esqüeta, concisa i contundent”. Així defineix Perico Pastor la seva obra.
El cartell de La Passió d’Olesa 2014 és obra del pintor de la Seu d’Urgell Perico Pastor, que ha treballat arreu del món i que durant 12 anys va fer il·lustracions per al diari The New York Times. L’artista té una especial relació amb el tema passionístic, ja que l’any 2007 va finalitzar una de les seves obres més valentes: més de mil dibuixos per a la Biblia Catalana Interconfessional. Altres obres de caràcter religiós fetes darrerament per Pastor són dos grans murals per a la basílica dels Sants Just i Pastor de Barcelona.
Durant les representacions de La Passió els espectadors podran gaudir de part de la seva obra, exposada al teatre.
Olivier Grau, autor del cartell de La Passió d’Esparreguera, explicava el dia de la seva presentació:”he intentat fer una imatge molt simple, molt optimista però alhora amb moltes lectures. Hi ha un contrapès a on hi ha el puny, l’agressivitat, l’opressió, la intolerància, que intenta atrapar el colom que és la pau, la llibertat… Tot i això, també es veu la imatge simbòlica del colom que és etern, i que per molt que hi hagi aquesta pressió i agressió les idees sempre continuen el seu curs i sempre alcen el vol.”
Bona part de l’obra gràfica del cerverí Xavier Miret Paredes està relacionada amb la cultura popular. No és doncs gens estrany que des de La Passió de Cervera confiïn un any més en ell per al cartell de la temporada que, aquesta vegada, mostra una corona d’espines com a representació del patiment de Jesús crucificat.